DSG 1.4- proszę o informację

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • Yarwa
    Elegance
    • 2010
    • 915
    • BMW

    #76
    No i to samo powiedziałem dilerowi że w cenniku jest przecież za dopłatą to powiedział mi, że być może nie dotali "kruczka" że nie obowiązuje przy wyborze DSG, powiedział że często tak mają w cennikach skody że tyle jest możliwość konfiguracji, że zawsze o czymś zapomną.
    No nic zobaczę jak będzieautko jak będę miał to będę jak nie to nie. Bardizej by mi chyba zależało na auto hold ale nie ma takiej opcji.
    A swoją drogą jesli tak rzeczywiście jest że nieraz coś nie wpisza w konfiguracji to lepiej żeby właśnie zapominali wpisac że coś jest w standardzie niż odwrotnie.

    Komentarz

    • Morgoth
      L&K
      • 2010
      • 1116

      #77
      Zamieszczone przez Yarwa
      No i to samo powiedziałem dilerowi że w cenniku jest przecież za dopłatą to powiedział mi, że być może nie dotali "kruczka" że nie obowiązuje przy wyborze DSG, powiedział że często tak mają w cennikach skody że tyle jest możliwość konfiguracji, że zawsze o czymś zapomną.
      Mi mówili to samo.

      A propos powyższego filmiku, to naprawdę nie wiem jak to zostało nakręcone :shock: Ruszałem już pod większe wzniesienia i auto praktycznie się nie stacza, bo DSG troszkę utrzymuje "ciąg" do przodu. Spokojnie wystarcza na przeniesienie nogi z hamulca na gaz.
      Morgoth

      Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
      G.B.Show

      Komentarz

      • Yarwa
        Elegance
        • 2010
        • 915
        • BMW

        #78
        Morgoth a sprawdzałeś może czy masz na liście wyposażenia, na tej która jest w bagażniku w postaci kodów trzyliterowych? Mogłby ktoś może sprawdzić VCDSem czy ma HHC czy nie, oczywiście ten kto ma DSG.

        Komentarz

        • Jac_ek
          RS
          • 2009
          • 1733

          #79
          Zamieszczone przez Morgoth
          A propos powyższego filmiku, to naprawdę nie wiem jak to zostało nakręcone :shock:
          a jak miało by być nakręcone?. Jest górka (i choć tego nie widać to całkiem stroma) zatrzymany samochód w trybie D na hamulcu nożnym... puszczamy hamulec nożny i czekamy jak długo będzie trzymać, jak się zaczyna staczać to znowu stop i znowu po chwili puszczamy. W ten sposób widać z bardzo dużą dokładnością że DSG trzyma ~3sek a później puszcza. Oczywiście ten czas w 100% wystarczy do tego żeby ruszyć bez staczania się do tyłu ale w tym teście chodziło o pokazanie czasu do staczania a nie że da się spokojnie ruszyć w tym czasie - bo to jest logiczne, przynajmniej dla mnie



          Ps. jeśli górka była by mało stroma to by samochód po puszczeniu hamulca zaczął wjeżdżać ;-)
          - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

          Komentarz

          • krzysn
            Rider
            • 2007
            • 515

            #80
            I ten przykład z youtube dowodzi, że jeśli auto z DSG tak się zachowuje to HHC jest zbędne :-)

            Komentarz

            • tomek
              L&K
              • 2005
              • 1078

              #81
              wg mnie, to na tym filmiku sprzęgło jest rozłączane żeby go nie uszkodzić (spalić). DSG ma takie zabezpieczenie. Co nie zmienia faktu, że działa to podobnie do HHC. Osobiście narazie jeździłem tylko DSG z HHC.

              [ Dodano: Pon 16 Sie, 10 23:04 ]
              co do zbędności HHC przy DSG to teoretyzując, wydaje mi się, że z HHC mniej sprzęgło dostaje w kość. Samochód trzyma HHC i sprzęgło zaczyna pracować gdy noga jest już na gazie. Ciekawe czy dobrze myślę?
              O2FL RS | S2 | F2

              Komentarz

              • Jac_ek
                RS
                • 2009
                • 1733

                #82
                Zamieszczone przez tomek
                Samochód trzyma HHC i sprzęgło zaczyna pracować gdy noga jest już na gazie. Ciekawe czy dobrze myślę?
                raczej źle - bo gdyby pracowało sprzęgło to by "falowały" obroty silnika - a one są stałe przy wciśniętym stopi i przy puszczonym - więc to pewnie trzymają hamulce?
                - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                Komentarz

                • Morgoth
                  L&K
                  • 2010
                  • 1116

                  #83
                  Zamieszczone przez Yarwa
                  Morgoth a sprawdzałeś może czy masz na liście wyposażenia, na tej która jest w bagażniku w postaci kodów trzyliterowych? Mogłby ktoś może sprawdzić VCDSem czy ma HHC czy nie, oczywiście ten kto ma DSG.
                  Łeeee? Nie zamawiałem HHC, tego jestem pewien

                  Sprawdzić zawsze można.

                  Zamieszczone przez Jac_ek
                  zatrzymany samochód w trybie D na hamulcu nożnym... puszczamy hamulec nożny i czekamy jak długo będzie trzymać, jak się zaczyna staczać to znowu stop i znowu po chwili puszczamy.
                  No to chyba że tak, myślałem że gość nie potrafi ruszyć pod górkę
                  Morgoth

                  Rozsądni ludzie dostosowują się do świata, nierozsądni nieugięcie starają się dostosować świat do siebie.
                  G.B.Show

                  Komentarz

                  • maps
                    Classic
                    • 2009
                    • 11

                    #84
                    Zamieszczone przez Jac_ek
                    Zamieszczone przez arekban
                    Wiecie może po jakim czasie w trybie automatycznym po klepnieciu manetką powraca na tryb automatyczny....?
                    tak jak piszą w instrukcji
                    Zaprzestanie obsługi przełączników kołyskowych przez
                    dłuższy czas
                    spowoduje przełączenie skrzyni biegów na zmianę
                    ręczną. Tymczasowe przełączanie na ręczną zmianę biegów można w
                    każdej chwili wyłączyć, naciskając i przytrzymując dłużej niż 1
                    sekundę prawy przełącznik kołyskowy
                    :szeroki_usmiech

                    ale ze swoich obserwacji obstawiam 1min.
                    Witam,
                    Jak działają łopatki w takiej sytuacji:
                    Jazda na D, redukcja łopatkami do wyprzedzania a następnie od razu powrót do trybu automatycznego (zanim minie 1 min.).
                    Np. Jazda na 7, redukcja łopatkami do 5 i jak zrobić żeby auto nie jechało dalej na 5 tylko weszło w tryb automatyczny gdzie bieg prawdopodobnie znowu zostanie podniesiony do 7.
                    Jak to się robi?

                    pzdr
                    maps

                    Komentarz

                    • arekban
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 208

                      #85
                      Zamieszczone przez maps
                      Witam,
                      Jak działają łopatki w takiej sytuacji:
                      Jazda na D, redukcja łopatkami do wyprzedzania a następnie od razu powrót do trybu automatycznego (zanim minie 1 min.).
                      Np. Jazda na 7, redukcja łopatkami do 5 i jak zrobić żeby auto nie jechało dalej na 5 tylko weszło w tryb automatyczny gdzie bieg prawdopodobnie znowu zostanie podniesiony do 7.
                      Jak to się robi?

                      pzdr
                      maps
                      Jeśli w trybie D przejdziesz łopatkami na tryb ręczny to dłuższe naciśniecie (na około 1,5 sekundy) prawej manetki spowoduje wrzucenie biegu wyższego i przejscie na tryb automatyczny.

                      Komentarz

                      • Jac_ek
                        RS
                        • 2009
                        • 1733

                        #86
                        Zamieszczone przez arekban
                        dłuższe naciśniecie (na około 1,5 sekundy) prawej manetki spowoduje wrzucenie biegu wyższego i przejscie na tryb automatyczny.
                        automat tak, ale z tym biegiem wyższym to niekoniecznie ;-)
                        - O2FL Combi 1.4TSI DSG , [SPRZEDAM]--> ramka do SWING/BOLERO - WOOD

                        Komentarz

                        • arekban
                          Ambiente
                          • 2010
                          • 208

                          #87
                          Zamieszczone przez Jac_ek
                          Zamieszczone przez arekban
                          dłuższe naciśniecie (na około 1,5 sekundy) prawej manetki spowoduje wrzucenie biegu wyższego i przejscie na tryb automatyczny.
                          automat tak, ale z tym biegiem wyższym to niekoniecznie ;-)
                          Faktycznie - pewnie zależne jest to od stopnia nascisnięcia na pedał gazu.
                          Przy "lekkim bucie" wrzuci wyższy bieg...

                          Komentarz

                          • maps
                            Classic
                            • 2009
                            • 11

                            #88
                            Dzięki. Wszystko jasne.

                            Komentarz

                            • krzysn
                              Rider
                              • 2007
                              • 515

                              #89
                              Witam,

                              Za kilka dni odbieram samochód i mam pytania:
                              Czy mogę zostawić na chwilę samochód z uruchomionym silnikiem w pozycji skrzyni biegów na P ?
                              Kiedyś czytałem na automat.pl, że przed włączeniem D lub R należy bezwarunkowo się zatrzymać - czyli odpada minimalne toczenie się samochodu?
                              W instrukcji piszą, że w razie zakopania w śniegu można auto rozbujać silnikiem ?

                              Pozdrawiam, Krzysiek

                              Komentarz

                              • Maicroft
                                Moderator
                                S_OCP MemberModeratorr
                                • 2004
                                • 25757
                                • Audi

                                #90
                                Nie mozesz wbic na P jak auto sie toczy, bo skrzynia sie rozsypie. Tam jest mechaniczna blokada, ktora dziala na P zeby auto nie stoczylo sie gdzies.


                                Na P auto normalnie moze stac, z tym ze polecam na hamulcu recznym zostawiac, bo jak auto zostanie na P i bujnie sie przod/tyl to wtedy wlasnie zaczyna dzialac ta blokada i u mnie ewidetnie slychac jak przeszkadza to "czemus" w ukladzie przeniesieniu napedu. W trakcie postoju mozna normalnie wrzucic N i tez nic sie nie stanie.

                                Jak chcesz rozbujac auto w sniegu to jest problem, bo wsteczny nie wchodzi bez przycisniecia hamulca, ale jest sposob, mozna bawic sie N-D i wtedy cos tam udaje sie rozbujac.

                                P jest na poczatku, potem masz R, N, D i S, tak wiec nie bardzo rozumie w czym problem w normalnej eksploatacji.
                                Spritmonitor.de

                                Komentarz

                                • jlupino
                                  Rider
                                  S_OCP Member
                                  • 2006
                                  • 362

                                  #91
                                  Zamieszczone przez Jac_ek
                                  Zamieszczone przez Morgoth
                                  A propos powyższego filmiku, to naprawdę nie wiem jak to zostało nakręcone :shock:
                                  a jak miało by być nakręcone?. Jest górka (i choć tego nie widać to całkiem stroma) zatrzymany samochód w trybie D na hamulcu nożnym... puszczamy hamulec nożny i czekamy jak długo będzie trzymać, jak się zaczyna staczać to znowu stop i znowu po chwili puszczamy. W ten sposób widać z bardzo dużą dokładnością że DSG trzyma ~3sek a później puszcza. Oczywiście ten czas w 100% wystarczy do tego żeby ruszyć bez staczania się do tyłu ale w tym teście chodziło o pokazanie czasu do staczania a nie że da się spokojnie ruszyć w tym czasie - bo to jest logiczne, przynajmniej dla mnie



                                  Ps. jeśli górka była by mało stroma to by samochód po puszczeniu hamulca zaczął wjeżdżać ;-)

                                  Witam
                                  Od 1,5tygodnia mam w posiadaniu również Fabie 1.2tsi+dsg+ten caly hill holder.
                                  I musze przyznać,że ruszanie pod wzniesienie jest identyczne jak na załączonym filmie.
                                  HHC utrzymuje ciśnienie(chyba tylko w tylnych kołach) po puszczeniu hamulca przez jakieś 2sek,a później załącza sie napęd i jeżeli nie dodasz gazu to samochód się niestety cofnie.
                                  Zaskoczyło mnie to bardzo,bo octavia którą jeżdżę ma stary czterobiegowy hydrokinetyczny automat i tam silnik ciągnie zawsze i nie ma mowy o cofnięciu sie wozu choćby o centymetr.
                                  W fabii tez sie tak da,ale tylko na niewielkim wzniesieniu,gdzie mozna popuscic hamulec na tyle,ze naped sie juz załączy.
                                  Tu jest chyba róznica miedzy tą tzw"mokrą"6-biegową dsg(gdzie tego chyba nie ma :roll: ),a wspomnianą 7-biegową dsg.
                                  Jeśli sie mylę,to prosze mnie poprawić
                                  Jaro

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    #92
                                    W DSG6 tego nie bylo, chociaz mozna bylo zamowic jako opcje.

                                    W DSG7 jest to od razu.

                                    Co do ciagniecia na D.

                                    DSG 6 przy staniu na swiatlach zawsze bylo czuc ze ma zapiety bieg i minimalnie ciagnie. DSG7 u mnie obniza obroty i wyglada na to ze wysprzegla (czyzby kolo dwumasowe mialo mniej dostawac po sprezynkach ) popuszczenie hamulca (nawet nie do konca, pewnie zmniejsza sie cisnienie w ukladzie hamulcowym) powoduje podniesienie obrotow i auto zacznie sie toczyc po chwili samo. Pod duze wzniesienia to fkatycznie jak HHC przestanie dzialac i nie doda sie gazu to moze sie auto zaczac staczac mimo zapietego biegu. Bardzo delikatna ta skrzynia jest pod tym wzgledem :szeroki_usmiech
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • krzysn
                                      Rider
                                      • 2007
                                      • 515

                                      #93
                                      DSG rzeczywiście na postoju z wciśniętym hamulcem na D wysprzęgla. Dowiedziałem się o tym przypadkiem - przy zgaszonym silniku na D, R i pewnie S samochód toczy się bez oporów.

                                      Komentarz

                                      • dwaoka
                                        Elegance
                                        • 2010
                                        • 927

                                        #94
                                        Maicroft, A mnie się wydaje że w 6 jednak rozłącza napęd na D i postoju na światłach. Czuję to bardzo powoli zwalniając i zaraz przed samym zatrzymaniem czuć to rozłączenie. Sam nie wiem, ważne że działa i sprawia dużo frajdy
                                        bkc+dsg

                                        Komentarz

                                        • jlupino
                                          Rider
                                          S_OCP Member
                                          • 2006
                                          • 362

                                          #95
                                          Zamieszczone przez krzysn
                                          DSG rzeczywiście na postoju z wciśniętym hamulcem na D wysprzęgla. Dowiedziałem się o tym przypadkiem - przy zgaszonym silniku na D, R i pewnie S samochód toczy się bez oporów.
                                          Nigdy nie gasi sie silnika na biegu :shock:

                                          dwaoka nie może skrzynia rozłaczać napędu przed zatrzymaniem,nawet jak toczysz sie bardzo powoli.
                                          Ktoś wczesniej napisał,ze do dsg6 wchodzi 6,5litra oleju a do dsg7-1,7litra.
                                          I to chyba tu jest różnica w działaniu obydwu.
                                          Może dsg6 to skrzynia hydrodynamiczna,a dsg7-zautomatyzowana?
                                          Nie wiem,trza by sie w lekture fachową zagłębić.
                                          Jaro

                                          Komentarz

                                          • Maicroft
                                            Moderator
                                            S_OCP MemberModeratorr
                                            • 2004
                                            • 25757
                                            • Audi

                                            #96
                                            dwaoka, Niby tak, ale..

                                            Jak juz auto stoi na D i wrzuca sie N, to silnik zmienia dzwiek - przynajmniej ja to tak odczuwalem zawsze. W DSG7 tego nie ma
                                            Spritmonitor.de

                                            Komentarz

                                            • jlupino
                                              Rider
                                              S_OCP Member
                                              • 2006
                                              • 362

                                              #97
                                              Zamieszczone przez Maicroft
                                              dwaoka, Niby tak, ale..

                                              Jak juz auto stoi na D i wrzuca sie N, to silnik zmienia dzwiek - przynajmniej ja to tak odczuwalem zawsze. W DSG7 tego nie ma
                                              Dokładnie tak.
                                              I jesli tak jest tzn ze cały czas wóz jest na zapiętym biegu.
                                              Jaro

                                              Komentarz

                                              • Maicroft
                                                Moderator
                                                S_OCP MemberModeratorr
                                                • 2004
                                                • 25757
                                                • Audi

                                                #98
                                                Wydaje mi sie ze do tej pory sprzegla byly zawsze mokre, wiec na postoju mogl miec bieg zapiety, teraz sprzegla sa suche, wiec zeby ich nie przegrzac zmieniono soft ktory odlacza bieg i moze wlasnie dlatego seryjnie jest HHC.


                                                Tak samo zastanawiam sie czy np stojąc w korku na D z gory i co chwile sie staczajac, nie trzyma przez te 2-3sek hamulcow z tylu tak minimalnie i dopiero potem puszcza calkiem - takie mam czasem odczucie, ale musze jeszcze to sprawdzic kiedys na spokojnie.
                                                Spritmonitor.de

                                                Komentarz

                                                • jlupino
                                                  Rider
                                                  S_OCP Member
                                                  • 2006
                                                  • 362

                                                  #99
                                                  Zamieszczone przez Maicroft
                                                  Wydaje mi sie ze do tej pory sprzegla byly zawsze mokre, wiec na postoju mogl miec bieg zapiety, teraz sprzegla sa suche, wiec zeby ich nie przegrzac zmieniono soft ktory odlacza bieg i moze wlasnie dlatego seryjnie jest HHC.


                                                  Tak samo zastanawiam sie czy np stojąc w korku na D z gory i co chwile sie staczajac, nie trzyma przez te 2-3sek hamulcow z tylu tak minimalnie i dopiero potem puszcza calkiem - takie mam czasem odczucie, ale musze jeszcze to sprawdzic kiedys na spokojnie.
                                                  Z tymi sprzęgłami,to faktycznie może tak być jak piszesz.


                                                  Wg instrukcji którą mam przed sobą jest tak:

                                                  "Wspomaganie rusznia pod góre włacza sie przy wzniesieniu powyzej 3%...
                                                  Funkcja ta działa przy ruszaniu do przodu lub do tyłu na wznoszącej sie drodze.
                                                  Podczas zjazdu w dół jest nieczynna"
                                                  Jaro

                                                  Komentarz

                                                  • dwaoka
                                                    Elegance
                                                    • 2010
                                                    • 927

                                                    jlupino, nie chodzi mi o sam ciąg skrzyni, ale o moment przed zatrzymaniem, czuć jak ten ciąg odpuszcza, to samo po nagłym odpuszczeniu hamulca, auto nie strzela do przodu natychmiast, coś tam musi dopiero zatrybić

                                                    Maicroft, z dźwiękiem się zgodzę oczywiście, zmiana z D i N jest zdecydowana, pewnie są jakieś różnice mało dla nas znaczące, pomiędzy tymczasowym rozłączeniem przy zatrzymaniu na D i całkowitym rozłączeniem na N.

                                                    A może depnięcie obu pedałów na D rozwieje wątpliwości? :diabelski_usmiech
                                                    bkc+dsg

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...